meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1” BLOG GADIS TINGGI LAMPAI: YAY MY HANDMADE PLANNER 2020 (BACK TO SCHOOL)

Khamis, 16 Januari 2020

YAY MY HANDMADE PLANNER 2020 (BACK TO SCHOOL)

Assalamualaikum w.b.t

Finally today is my fourth day  dekat rumah. Like finally after 2 days struggling siapkan my handmade PLANNER 2020. Haritu dah nak beli Planner daripada Typo time dia buat sale tapi malas nak keluar. So macam okay lah takpa after exam buat sendiri je lahh. Macam study planner jugak la easy for study purpose and daily routine. Boleh bajet masa if time busy gila so that kalau lupa daratan bila rujuk kalender ni insaf terus.


Tadaaa. Memula nak buat colour pink tapi kertas pink takde pulakkk. Last last purple je lahh.



Aku buat kalender sendiri untuk 12 bulan. And ada tepat kosong so senang nak jot down apa yang penting untuk tarikh sekian sekia. And boleh highlight sekali kalau ada perayaan @ cuti umum bulan tu. Ni benda yang biasa aku buat setiap sem tapi selalunya buat kosong ja.  Untuk bulan 1 ni jadual tak hectic sebab cuti sem. Kalau bulan bulan lain jadual kadang pack kadang free.




Macam biasa kegigihan melukis kotak kotak untuk 12 bulan. 



Then sebab nak include dalam planner so aku masukkan sekali SAVING GOAL untuk tahu ni dan TARGET ITEM yang aku target untuk beli tahun ni. So far target item tahun ni ada 2 je dalam kepala otak. Which is benda yang teringin gila-gila tapi harga boleh tahan. 



Then ada space untuk things yang aku nak achieve and improve untuk tahun ni. And lastly amalan yang aku nak perbaiki dan nak tambah. Bila makin besar makin tua mesti kita nak jadi lebih baik kan ??? Sapa ja nak jadi makin teruk kan. 


So far benda ni je lah yang aku include dalam planner 2020. Ni pun struggle 2 hari nak lukis kotak, nak gunting gunting apa semua. 



First day sampai rumah haritu, terus start kemas bilik, baju and debu debu and start buat SUDUT BACAAN dalam bilik. Sebab buku-buku banyak sangat dan tak organized. Yang banyak membeli buku buku ni semua kakak aku jer. Ni pun ada lagi buku kat rumah sewa dia tu. Aku jenis suka membaca tapi tak suka beli sebab akan baca sekali ja. Ataupun kalau nak baca  pinjam yang kawan punya. Jimatkan aku ....


Untuk budak sekolah selamat kembali ke sekolah yer. Akak baru nak mula bercuti nihh. Hiksss..




Sincerely,
-nhb-

                                                                                                                                      16-01-2020











Tiada ulasan:

Catat Ulasan